Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 10:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit Infinity/Onkyo-harman kardon HK990 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

16/6-09 Billeder længere nede af harman kardon HK990 stereo forstærker! 

Hej Hifi4all brugere, synes det var på tide med en ny tråd til min hjemmebio, da den gamle begyndte at blive uoverskuelig og der er sket lidt nyt siden sidst 

Den gamle hjemmebio og udviklingen frem til i dag kan ses her : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16813&K W=flex195>

Mit udstyr består i dag af følgende:

TV : Pioneer PDP-428XD

AV-reciever : Onkyo TX-SR875

HD-DVD : Onkyo DV-HD805

Blu-Ray : Onkyo DV-BD606

Laserdisc : Pioneer CLD-515 (pt ik sat til men den står i racket)

Musik : Logitech Squeezebox

Boxer : Sagem 84HD

Spillemaskiner : Sega Dreamcast/Sony Playstation 2

Video : Lumatron

Fjernbetjening : Logitech Harmony 1000

Rack : Spectral Straight ST910

Front højttalere : Infinity Intermezzo 4,1t

Center højttaler : Infinity Intermezzo 3,5c

Bag Højttalere : Infinity Intermezzo 2,6

Kabler : HDMI kabler fra supra, højttaler kabler til front og center er af mærket Wasatch, monster cable til baghøjttalere!

Det var lidt om hvad mit setup består af i dag, alt i alt er jeg meget tilfreds med systemet især i surround sparker det virkelig fra sig, hvor de 2 aktive 12" basser i mine Infinity fronter flytter seriøst luft, stereo delen er jeg nok gået lidt på kompromis med som tiden er gået, for at opnå en fed bio lyd, så det må være det næste der skal invisteres i!

Billeder skal i selvfølgelig ik snydes for!

Billed af setup'et, synes det står rigtig godt på det Spectral møbel, det var ganske vist dyrt, men har ik fortrudt jeg købte det!

Infinity Intermezzo 4,1t! Intermezzo serien er nok det jeg er allermest stolt af i mit setup og nok det sidste jeg sælger, har før overvejet at sælge dem for istedet at købe JBL Array 1400 men jeg kan bare ik få mig til at sælge dem, de spiller så englene synger og så er de hamrende flotte  Hver front højttaler har indbygget 850 watt bash forstærker til 12" bassen i siden og indbygget 1 trins parametisk equalizer, så jeg kan dæmpe frekvensen hvor rummet spiller allermest med og det kan høres, bag på højttaleren sidder der en lille omskifter hvor jeg vælger at køre bassen for sig (mono) eller som en del af højttaleren (stereo) derved har jeg sparet ekstra udgiften til en aktiv sub!

Centeren er også aktiv med 250 watt Bash forstærker til de 2 stk 5" basser, så forstærkeren skal kun trække mellemtone og diskant!

Baghøjttaleren har også indbygget 250 watt Bash forstærker til bas/mellemtone og indbygget 1 trins parametisk equalizer som storbroren i serien

Min Onkyo reciever synes faktisk den gør det rigtig godt, den erstattede en Harman Kardon AVR 8500, i starten savnede jeg ik at have Harmanens enorme kræfter og dens fede amerikaner lyd men efterhånden blir jeg gladere for den Onkyo som dagene går, det gør det jo heller ik dårligere at den har et rigtig flot design!

Mine 3 filmfremvisere!

Onkyo siden, skal have købt et længere HDMI kabel til den Sagem så den kan blive flyttet væk synes den ødelægger helheds indtrykket!

Pioneer plasma

Den anden side af racket!

Baghøjttalerne og katten Hr Madsen er med på en lytter!

En indrammet brochure af Infinity Intermezzo serien, tager den ud engang imellem og studere den grundigt

Reolen hvor alle mine film opbevares!

DVD film

HD-DVD og spil

Blu-Ray, musik dvd'er og lidt cd'er!

Øverste hylde min Meatloaf samling er stor fan af den mand! Nederst bla Nord & Syd samlingen som jeg synes er noget af det bedste der nogensinde er lavet! Matrix på HD-DVD og alle Hush's udgivelser!

Laserdisc samlingen der aldrig nåede at blive særlig stor, forklaringen er at jeg købte afspilleren da jeg var 15 år og havde ik særlig mange penge og laserdisc'ene kostede en formue dengang, da jeg endelig kom til penge var dvd'en kommet og laserdisc udgået!

Det hele styres via Logitech Harmony 1000 en virkelig genial fjernbetjening og den bedste jeg har prøvet!

En Bas/mellemtone der blev udskiftet efter katten havde sat sine klør i den, det var så sidste gang den gjorde det bagved står kittet til at justere equalizeren i højttalerne!

Lidt nostalgi, ser dem aldrig men de er sjove nok at have til at stå!

Brugsens den bedste video, bruger den dog sjældent efterhånden!

Det var billeder af udstyret som det står i dag!

Fremtiden : Ja der skal bruges penge på stereo delen, har aldrig haft en forstærker der virkelig får Infinity'erne til at yde deres bedste, så det skal der bruges penge på engang evt et effekttrin af en eller anden art, har en drengedrøm om en Mark Levinson men hvilken Hifi nørd har ik haft det  skal vist også til at have fundet en afløser for min squeezebox det begynder at knibe med diskpladsen på min pc og synes egentlig ik systemet er så gennemtænkt igen som f.eks Olive systemet, så måske den blir skiftet ud med den på et tidspunkt!

Det var alt for nu!

Ris ros og spørgsmål modtages gerne

 



__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 904
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Rigtigt lækkert setup Godt nok ikke ofte man ser dine højttalere! Hørte dem engang da Super Radio stadig
eksisterede og så vidt jeg husker havde de en meget behagelig lyd! Hørte dem dog kun til musik. Kan godt forstå du har
svært ved at skille dig af med dem - selvom jeg tror, at JBL Array som du siger du overvejer vil vælte dem af pinden rent
lydmæssigt

Men flot setup i hvert fald! Eneste finger jeg kan sætte på det ville være, måske at tilføje nogle effektforstærkere så du
virkelig kan få hul igennem.
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted
 
Friedel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

hvor er det tv-møbel købt henne og hvor bredt er det?

ellers en rigtig lækker stue du har fået dig der


__________________
Friedel's Hjemmebiograf
Friedel's små blå
Til top Vis Friedel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friedel
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Jonas_h : tak for komplimenten, fedt at du har hørt mine Intermezzo'er synes der er langt imellem man møder folk der har oplevet dem live, kan du huske hvilket udstyr de spillede på? det må efterhånden være en del år siden  men ja er heller ik i tvivl om at JBL'erne ville være bedre ved bare med mig selv at jeg ville fortryde hvis jeg solgte mine højttalere og økonomien er desværre ik til at have begge højttalere stående he he!

Det ender nok også med enten en effektforstærker eller Harman Kardons nye integreret der har processor input, men nu må vi se hvad det ender med, håber Audiovision i Skive har noget jeg kan bruge!

Friedel : Møblet er købt hos ekspert, det er 220cm bredt og 50 cm dybt, så der kan stå noget tungt grej på det kostede 7990 kr mener jeg med klar glas, så kan du for en merpris få røget eller sort glas! tak for komplimenten! 



__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 904
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:

Jonas_h : tak for komplimenten, fedt at du har hørt mine Intermezzo'er synes der er langt imellem
man møder folk der har oplevet dem live, kan du huske hvilket udstyr de spillede på? det må efterhånden være en del år
siden  men ja er heller ik i tvivl om at JBL'erne ville være bedre ved bare med mig selv at jeg ville fortryde hvis jeg
solgte mine højttalere og økonomien er desværre ik til at have begge højttalere stående he he!


Det ender nok også med enten en effektforstærker eller Harman Kardons nye integreret der har processor input, men nu
må vi se hvad det ender med, håber Audiovision i Skive har noget jeg kan bruge!


Friedel : Møblet er købt hos ekspert, det er 220cm bredt og 50 cm dybt, så der kan stå noget tungt grej på det
kostede 7990 kr mener jeg med klar glas, så kan du for en merpris få røget eller sort glas! tak for
komplimenten! 


Det er som sagt MAAANGE år siden jeg hørte dem :) Så nej, aner ikke hvilket udstyr de spillede på. Var også kun en lille
knægt som var begyndt at interessere sig for hjemmebio, så det er begrænset hvor detaljeret jeg lyttede
Men det er sjovt, det jeg kan huske imponerede mig dengang var dine højttalere og KEF's Reference serie (som Super radio
også solgte). Og for en måned siden tog jeg chancen og købte et komplet Kef Reference system brugt og det lyder ligeså
godt som jeg huskede det. Så "lyd-hukommelsen" er til at stole på
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 18 Maj 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:
flex195 skrev:

Jonas_h : tak for komplimenten, fedt at du har hørt mine Intermezzo'er synes der er langt imellem
man møder folk der har oplevet dem live, kan du huske hvilket udstyr de spillede på? det må efterhånden være en del år
siden  men ja er heller ik i tvivl om at JBL'erne ville være bedre ved bare med mig selv at jeg ville fortryde hvis jeg
solgte mine højttalere og økonomien er desværre ik til at have begge højttalere stående he he!


Det ender nok også med enten en effektforstærker eller Harman Kardons nye integreret der har processor input, men nu
må vi se hvad det ender med, håber Audiovision i Skive har noget jeg kan bruge!


Friedel : Møblet er købt hos ekspert, det er 220cm bredt og 50 cm dybt, så der kan stå noget tungt grej på det
kostede 7990 kr mener jeg med klar glas, så kan du for en merpris få røget eller sort glas! tak for
komplimenten! 


Det er som sagt MAAANGE år siden jeg hørte dem :) Så nej, aner ikke hvilket udstyr de spillede på. Var også kun en lille
knægt som var begyndt at interessere sig for hjemmebio, så det er begrænset hvor detaljeret jeg lyttede
Men det er sjovt, det jeg kan huske imponerede mig dengang var dine højttalere og KEF's Reference serie (som Super radio
også solgte). Og for en måned siden tog jeg chancen og købte et komplet Kef Reference system brugt og det lyder ligeså
godt som jeg huskede det. Så "lyd-hukommelsen" er til at stole på

 

Ja der er bare noget grej der har brændt sig fast i hukommelsen sjovt det stadig spiller som du husker det, KEF's Reference serie og JBL's 250 TI samt deres S3100 er også nogen af dem jeg har haft hede drømme om siden jeg så og hørte dem første gang 



__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 25 Maj 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Super lækkert setup .

Men få nu sparket den reol ud du bruger til film og find noget, som matcher det flotte A/V-møbel du har.

Har selv en Toshiba HD-XE1, den passer da ok til min Onkyo TX-SR 876, men ville hellere have Onkyo´s hd dvd afspiller.

Hvorfor har du ikke sat din laserdiscafspiller til ? Jeg kan da se du har Eric Clapton på LD .

Er selv gået i gang sidste år med at samle på LD .


__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 26 Maj 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Super lækkert setup .

Men få nu sparket den reol ud du bruger til film og find noget, som matcher det flotte A/V-møbel du har.

Har selv en Toshiba HD-XE1, den passer da ok til min Onkyo TX-SR 876, men ville hellere have Onkyo´s hd dvd afspiller.

Hvorfor har du ikke sat din laserdiscafspiller til ? Jeg kan da se du har Eric Clapton på LD .

Er selv gået i gang sidste år med at samle på LD .

Hej Hans

Ja ville ik være dårligt med en dvd reol der passede til mit Spectral møbel, desværre er Spectrals produkter hundedyre og jeg vil først have opgraderet Stereo lyden i mit setup!

Havde selv en Toshiba HD-EP35 (har den nu stadig) men faldt over Onkyoen til en god pris og slog straks til netop pga designet der matcher forstærkeren og siden hen købte jeg så deres Blu-ray afspiller, synes selv det er et flot sæt sammen!

LD'en er ik sat til da jeg aldrig har fået købt nogen ordentlige kabler der kan nå den lange vej over til forstærkeren, håber da også jeg snart får styr på det, så jeg bla kan nyde Eric Clapton Unplugged og Cher - Live at the extravaganza, den er dog efterhånden endt lidt som en museums genstand, synes det kunne være sjovt at have den ude i fremtiden og vise den frem til nogen unge nørder he he!

Hvilken LD afspiller bruger du?



__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 26 Maj 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:

Hans J skrev:
Super l�kkert setup .

Men f� nu sparket den reol ud du bruger til film og find noget, som matcher det flotte A/V-m�bel du har.

Har selv en Toshiba HD-XE1, den passer da ok til min Onkyo TX-SR 876, men ville hellere have Onkyo�s hd dvd afspiller.

Hvorfor har du ikke sat din laserdiscafspiller til ? Jeg kan da se du har Eric Clapton p� LD .

Er selv g�et i gang sidste �r med at samle p� LD .

Hej Hans

Ja ville ik v�re d�rligt med en dvd reol der passede til mit Spectral m�bel, desv�rre er Spectrals produkter hundedyre og jeg vil f�rst have opgraderet Stereo lyden i mit setup!

Havde selv en Toshiba HD-EP35 (har den nu stadig) men faldt over Onkyoen til en god pris og slog straks til netop pga designet der matcher forst�rkeren og siden hen k�bte jeg s� deres Blu-ray afspiller, synes selv det er et flot s�t sammen!

LD'en er ik sat til da jeg aldrig har f�et k�bt nogen ordentlige kabler der kan n� den lange vej over til forst�rkeren, h�ber da ogs� jeg snart f�r styr p� det, s� jeg bla kan nyde Eric Clapton Unplugged og Cher - Live at the extravaganza, den er dog efterh�nden endt lidt som en museums genstand, synes det kunne v�re sjovt at have den ude i fremtiden og vise den frem til nogen unge n�rder he he!

Hvilken LD afspiller bruger du?



Jeg kan godt følge din prioritering, men det behøver ikke lige at være spectral .

Når det kommer til LD er jeg gået fuldstændig amok :

Lige nu består samlingen af:

2 stk Pioneer DVL-909 den ene med mod til dts på dvd
1 stk Pioneer CLD-925
1 stk Pioneer CLD-1750
1 stk Pioneer CLD-1450 med mod til NTSC-direct
1 stk Pioneer CLD-S315
1 stk Denon LA-2300

Og så er der næsten 500 film i samlingen.

Men nu skal der også snart tømmes ud i både afspillere og film (har udover de ca. 500 film en del dubletter).




__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
flex195 skrev:

Hans J skrev:
Super l�kkert setup .

Men f� nu sparket den reol ud du bruger til film og find noget, som matcher det flotte A/V-m�bel du har.

Har selv en Toshiba HD-XE1, den passer da ok til min Onkyo TX-SR 876, men ville hellere have Onkyo�s hd dvd afspiller.

Hvorfor har du ikke sat din laserdiscafspiller til ? Jeg kan da se du har Eric Clapton p� LD .

Er selv g�et i gang sidste �r med at samle p� LD .

Hej Hans

Ja ville ik v�re d�rligt med en dvd reol der passede til mit Spectral m�bel, desv�rre er Spectrals produkter hundedyre og jeg vil f�rst have opgraderet Stereo lyden i mit setup!

Havde selv en Toshiba HD-EP35 (har den nu stadig) men faldt over Onkyoen til en god pris og slog straks til netop pga designet der matcher forst�rkeren og siden hen k�bte jeg s� deres Blu-ray afspiller, synes selv det er et flot s�t sammen!

LD'en er ik sat til da jeg aldrig har f�et k�bt nogen ordentlige kabler der kan n� den lange vej over til forst�rkeren, h�ber da ogs� jeg snart f�r styr p� det, s� jeg bla kan nyde Eric Clapton Unplugged og Cher - Live at the extravaganza, den er dog efterh�nden endt lidt som en museums genstand, synes det kunne v�re sjovt at have den ude i fremtiden og vise den frem til nogen unge n�rder he he!

Hvilken LD afspiller bruger du?



Jeg kan godt følge din prioritering, men det behøver ikke lige at være spectral .

Når det kommer til LD er jeg gået fuldstændig amok :

Lige nu består samlingen af:

2 stk Pioneer DVL-909 den ene med mod til dts på dvd
1 stk Pioneer CLD-925
1 stk Pioneer CLD-1750
1 stk Pioneer CLD-1450 med mod til NTSC-direct
1 stk Pioneer CLD-S315
1 stk Denon LA-2300

Og så er der næsten 500 film i samlingen.

Men nu skal der også snart tømmes ud i både afspillere og film (har udover de ca. 500 film en del dubletter).


He he amok er da vist ikke ordet, hvor finder du alle de film henne?



__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Så skete der lidt nyt igen, denne gang blev det til en forbedring af stereo lyden og sikke en forbedring

harman kardon HK 990, den største integreret stereo forstærker harman har lavet til dato, den har virkelig flyttet grænserne for hvad jeg troede var muligt med mine Infinity højttalere!

Ordentlig krabat

Big is Beautiful

I siden på hver kølerib sidder der en blæser, det har dog ik lykkedes mig at aktiver den endnu

Kraftværket tændes!

Klar til brug!

Indbygget 2,2 rumkorrektion hvor man enten selv bestemmer delefrekvensen eller lader forstærkeren automatisk gøre det!

Jeg kører med 2 subber i mit setup, da jeg som tidligere nævnt selv kan bestemme om jeg vil køre 12" basserne i mine Infinity højttalere som seperat sub eller som en del af højttaleren!

Jeg har valgt en delefrekvens på 110hz, lader jeg forstærkeren om opgaven vælger den 150hz hvilket den har målt sig frem til er det maksimale mine basser kan klare, synes dog det gir en mere sammenhængende lyd med de 110hz!

Processor input til surround brug!

Kabler skal der til!

Billeder af hele setup'et med den ny forstærker til venstre!

Der kom en ekstra fjernbetjening til og en Ipod Touch til styring af squeezeboxen!

Ipeng programmet til styring af squeezebox, det er simpelthen genialt og har gjort det til en leg at finde rundt i musik samlingen!

Hvordan forstærkeren er koblet op:

Pre out front Onkyo TX-SR875 - Processor Input harman kardon HK 990 via MIT Onewire kabler!

Pre out sub Onkyo TX-SR875 - Processor Input harman kardon HK 990 MIT Onewire/Y-splitter

Squeezebox - harman kardon HK 990 via MIT Onewire coax kabel

Det var alt for denne gang, lige nu nyder jeg bare musikken fuldt ud jeg hører detaljer som jeg aldrig før har hørt i min musik samling, lige meget om det er et gammelt Eagles eller Dire Straits nummer eller en latterlig mp3 i 128 kbs står sangeren foran en og synger og jeg kan nærmest høre hvor de forskellige instrumenter står henne, nu er det virkelig sjovt at høre musik og jeg hører stort set hver nummer til ende Så til dem der har overvejet den her forstærker kan jeg kun på det varmeste anbefale den!

Der skal forresten også lyde en stor Ros til AudioVision i Skive hvor jeg har købt forstærkeren for den ufattelig gode service man altid får!



__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 904
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Hej Brian!

Som jeg har sagt før, så synes jeg dit setup er ekstremt lækkert! Og tillykke med det nye udstyr! Men lige en ting jeg undrer mig over... Hvordan fungerer det når du kører surround? Bruger du så din stereoforstærker som effektforstærker eller hvordan og hvorledes? Kræver det ikke, at volumen på stereo'en står et fast sted når der ses film?

Hvordan kan det egentligt være du valgte Onkyo på surroundsiden og ikke H/K?

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:

Hej Brian!

Som jeg har sagt før, så synes jeg dit setup er ekstremt lækkert! Og tillykke med det nye udstyr! Men lige en ting jeg undrer mig over... Hvordan fungerer det når du kører surround? Bruger du så din stereoforstærker som effektforstærker eller hvordan og hvorledes? Kræver det ikke, at volumen på stereo'en står et fast sted når der ses film?

Hvordan kan det egentligt være du valgte Onkyo på surroundsiden og ikke H/K?

Hej Jonas

tak for roserne igen! Så snart jeg slår harman kardonen over på processor kører den uden om forforstærkeren og direkte ned i effektforstærkeren, så jeg styrer volumen på Onkyoen som jeg altid har gjort, desuden har harman kardonen mulighed for at justere gain for hver af dens inputs, så jeg kan få hele systemet til at arbejde sammen som en stor forstærker!

Havde i sin tid også en harman kardon AVR 355 på prøve, samtidig med at jeg havde min nuværende Onkyo på prøve og i en a-b test spillede harmanen lige op med Onkyoen i surround og var nok lige en tand bedre i stereo ovenikøbet til langt billigere penge, men der var desværre nogen problemer i mit setup bla når jeg gik fra surround og over i stereo skulle jeg ind og ændre på frekvensgangen og slå sub fra som var et stort irritations moment for mig og den hakkede også ved panoreringer i billedet når man benyttede den indbyggede billed processor alt sammen fik de dog udbedret senere i en firmware opdatering, men der havde jeg altså købt Onkyoen!    Det at Onkyoen ik er så god i stereo betød ik så meget, da jeg havde planer om at køre stereo og surround for sig senere hen nøjagtig som jeg gør nu! Desuden skal Onkyo nu også have ros med på vejen, da jeg synes surround lyden virkelig er eminent og menu systemet og de muligheder den har er virkelig gode!  



__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes